dinsdag 12 maart 2013

Lina en ABC 118

Voor Whitney maakte ik afgelopen week 2 kleding stukken een Lina en een ABC 118.
Met beide had ik pech..

De lina zat helemaal in elkaar toen ik hem omdraaide zag ik dat er een vlek in de stof zat op de mouw. Dus direct in de wasmachine maar nee de vlek ging er niet uit! Balen dat ik deed!! Maar ik had nog genoeg stof voor een nieuwe mouw dus hup hup ik knipte een mouw en haalde de anderen uit. Best veel werk uithalen als je de lockmachine hebt gebruikt. Maar goed het is gelukt de lina zit nu helemaal mooi in elkaar!

En dan de ABC 118 vorige jaar heeft mijn schoonmoeder er 2 gemaakt en toen zei ze al je moet even goed kijken. Toen ik het patroon pakte zaten haar patroon delen er nog in. Dat was even slikken (ze is 15-2 overleden). Ik wist welke fleurig stof ik wilde gebruiken deze lag al een poosje te wachten. Dus patroon delen op de stof en knippen maar. Toch niet goed opgelet en heb ik dus de patroon delen voor de "onder jurk" uit de verkeerde stof gehaald. En nee deze keer had ik niet genoeg stof.... Dus er zat niets anders op dan hem toch anders te maken als wat ik in gedachten had. Achter de machine ging ik aan de slag. Toen begon ik te twijfelen over of ik toch wel voor de juiste maat had gekozen... De half in elkaar gezetten jurk voor Whitney haar lijf gehouden.. Ik wist het niet hij zou wel eens te kort kunnen zijn. Maar ging toch verder. Op het stoffen spektakel kocht ik een strijk applicatie van een gouden kikker! Die zou er wel eens leuk bij kunnen staan.

Uit eindelijk heb ik de jurk in elkaar gekregen.. Vond de hals het moeilijkst en heb de jurk van vorige jaar erbij gehaald om te kijken hoe het daar zat. De lengte van de jurk is goed voor nu. Voor de zomer is die echt te klein! Dus dan een maat groter maken! Ik vind het echt een super leuk patroon! Er komen er dus zeker meer...

Gister 11-3-11 was Whitney jarig 2 jaar alweer.... Wat gaat het hard he!



1 opmerking: